Thursday, May 10, 2007

Derfor går de

En lille opfølgning på min efterspørgsel (Noget i retningen af: Hvordan funderer man en ethos som underviser, når kursisterne er på samme eller højere alders-, status- eller erfaringsniveau?):

Jeg opdagede, at det, jeg ledte efter var voksenundervisning. Og der viste sig at være stakkevis af bøger om emnet - der nu leger lidt med tyngdekraften på mit skrivebord. Pragteksemplaret er en lille grim bog fra 74 af Jennifer Rogers, der svarer på de tre spørgsmål: Hvorfor kommer de? - min favorit: Hvorfor går de? Og til sidst: Hvem er de? Interessant at læse om andres erfaringer og forstå sine egne.

Det eneste problem er, at jeg bliver nødt til at trykke crtl+a og delete i det dokument, der hedder skrivedidaktikopgave. Ud går mundtlighed og skriftlighed. Ind kommer etablering af underviserethos. Forfra. Nyt emne. Men nu gider jeg godt.

No comments: